vrijdag 5 augustus 2016

20) Woe 3-8: Zon, zee en Sanibel

Timo wilde vannacht dus buiten op het balkon slapen.
Er zit een groot gaas om het balkon heen. Je hoort de insecten wel, maar ze komen niet in de buurt. 's Morgens is hij natuurlijk al weer vroeg wakker. De zon komt rond 7 uur op. Het kan ook te maken hebben met zijn verkoudheid. En bij Pascal stroomt het water ook zijn neus uit... Een huis vol doekjes hier!

Als Esmée en ik wakker worden wandelen wij langs het strand.
Esmée duikt ook af en toe de zee in. Het is nog heerlijk vroeg dus de temperatuur is nog te doen. Als wij weer het zand van onze benen hebben gespoeld rijden we naar de bestemming  van vandaag. Sanibel Island.
Even bijtanken

Door de tolpoortjes

Als eerst gaan we naar de vuurtoren. We parkeren de auto. Esmée en Daan lopen vast naar het strand als wij naar de parkeermeter lopen. Als wij op het strand aankomen kijken we waar de 'kleintjes' zijn. Links, rechts.... Hmmm. Recht voor uit? Ja, hoor ze waren zo de zee in gelopen en zwommen al, hahahhaha.
Hier liggen Esmée en Daan ergens in zee

Het strand van Sanibel bestaat uit schelpen, geen zand! Au!!

Daarna lopen we via een korte trail dus wel naar de vuurtoren. Er staan ook picknick tafels.
Daar nemen we even lekker wat te drinken uit de koelbox. En eten wat fruit en chips.





Dan door naar de Bubbleroom op Captiva. Dit is een heel leuk restaurantje. Twee jaar geleden stonden we voor een dichte deur. Het gesloten ivm een middagpauze die ze daar hebben. Maar nu is het dus wel gelukt.




We eten en drinken er lekker wat. Ik neem een chocoladetaart met aardbeien!


Dan rijden we weer terug naar het hotel.

De eiland weg
Iedereen wil nog graag zwemmen. Dit zal de laatste keer zijn weten we. Morgenochtend vertrekken wij. Ik doe een poging te liggen met een tijdschrift. Ik hem hem tenslotte mee genomen ;-) Het is zo warm dat ik het al snel opgeef en ook in het zwembad spring.


Het is mij opgevallen dat er heel veel verschillende palmbomen zijn. As je hier bent neem je ze voor lief. Maar nu ik er zo naar kijk zijn ze wel heel bijzonder en geven ze dat tropische gevoeltje! Dit is ook wat een Florida vakantie zo heerlijk maakt! Palmbomen. Om het zwembad heen staan verschillende soorten.






Esmée wil nog wel even in zee zwemmen. Samen lopen we daar naartoe. Het is inmiddels al half 5/5 uur. De meeste mensen hebben het strand verlaten. De vogels zijn er nog wel.

Voor het avondeten gaan we naar restaurant de Outback in Bonita Springs. De 'bonte avond' eten we traditioneel bij deze keten. Uiteraard beginnen we met een blooming onion. Een gefrituurde ui. Errug lekker. Als we naar huis terug rijden besluiten we nog even langs Times Square, het levendige gedeelte bij Fort Myers Beach, te rijden. Het is er nog gezellig druk. We lopen de pier op. Het is al te donker om nog dolfijnen te spotten. Jammer. Dan is het toch echt tijd om terug te gaan en de koffers in te pakken. De drie koffers die we mee hadden veranderen in 4 koffers. Toch wordt het weer proppen geblazen. Maar het past allemaal. Morgenochtend nog even de toiletspullen erbij en dan kan het in de auto!

Ik begon aan het blog. Ik was helemaal kapot. Gewoon moe. Begin aan het blog. Maar stop ook gelijk. De letters op de laptop duizelen mij.
Nu zit ik dus in het vliegtuig richting Chicago dit blog te typen. Heb alle tijd ;-)

1 opmerking:

  1. Heerlijke dag! En nu wel bij de Bubbleroom geweest, leuk hè, maar wat een spullen staan daar. Hoe was de taart?

    BeantwoordenVerwijderen