woensdag 3 augustus 2016

19) Di 2-8: Het strand en Miromar

Wat heerlijk genieten in deze ruimte. Ik had dit hotel geboekt via expedia. Had gekozen voor de grootste kamer die er was. Maar had niet gedacht dat het zo groot was! Het is ook niet echt een hotel. Maar dus meer een appartement. We moesten voor 6 uur inchecken stond er in de bevestiging. Best vreemd voor een hotel. Maar nu begrijp ik het wel. De dame van de receptie gaat om half 7 gewoon weg. s' Morgens zit ze er weer vanaf half 8. Prima geregeld. We hebben strandlakens gekregen. Als ik het goed begrijp krijg je eens per week schone lakens en schone handdoeken. Maar wij zijn hier maar 3 nachten. Dus daar hoeven we niets mee. Geinig concept. Er staan hier trouwens ook muntjes wasmachines en drogers. Je kunt bij de balie vaatwastabletjes kopen. Aan alles is gedacht.
We worden op ons gemakje wakker.
Ik eet mijn yoghurt lekker op het balkon op. We hebben er een ligbed staan. 2 tafels. 6 stoelen. Daarna wordt de rest ook wakker. Ik rooster lekker broodjes voor iedereen. Dan gaan we eens bij het strand kijken. Goed insmeren en erop uit. Het hotel ligt aan een breed stuk strand.


Daan en Esmée duiken meteen de zee in. Esmée is zelfs zo enthousiast dat ze bijna vergeet haar korte broek uit te doen, hahaha.
Pascal, Timo en ik lopen langs de kustlijn.

Als we bij bosjes aankomen haakt Pas af en loopt terug naar de 'kleintjes'. Timo en ik kijken wat er zich in en achter de bosjes bevindt.

Als we uit de bosjes komen lopen we over een verlaten strandje. Er zijn plekken afgezet waar schildpadden hun eieren hebben gelegd.



We lopen weer terug. Ongemerkt hebben we best een stuk gewandeld.


Terug bij de anderen duiken we ook de zee in.
Ook ik ga. Onder druk dat wel ;-). Om het zand van ons af te spoelen duiken ze het zoute zwembadwater in. Wat heerlijk is dit.
Daarna douchen we ook het zout van ons af. Eten lekker een taartje in het appartement. Dat had ik gister gehaald als toetje. Maar toen ploften we. Nu is het dus lekker bij de lunch.

Vanmiddag zijn we naar Miromar Outlets gereden.

Het dagelijkse buitje dat hier kennelijk gebruikelijk is komt ook weer uit de hemel vallen. Hier hadden we op gerekend, vandaar een overdekte activiteit in de middag. We hebben lekker een avondmaal bij Fords Garage genuttigd.
En toen snel terug. Voor de zonsondergang. Wauw. Mooi hoor! Er staan ook mensen te vissen. Die vangen nog best een grote vis. Brrrr, hier heb ik vanmorgen ook in het water gestaan. Hmmm.


De man vangt een catfish/ meerval
Effe lekker gek doen!
1,2,3... Gelukt! 
Zand blijft leuk om mee te spelen ;-)

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen over al die bekende plekken......maak het me maar moeilijk in ons niet-Florida jaar! Als jullie nog naar Sanibel gaan ( dat denk ik wel) dan ga eens een kijkje nemen bij The Bubble Room, super leuke tentje met lekkere taart en altijd kerstmis.....
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we zeker doen. Vorige x stonden we voor een dichte deur. Dit wordt de herkansing!

      Verwijderen
  2. Leuke dag in fort myers.
    En lekker shoppen in de miromar.
    De Fords garage is een leuk restaurantje en nog lekker ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dag weer met veel leuke strandfoto's van zowel overdag als van de zonsondergang. Ford's Garage is deze zomer wel zeer in trek bij de NL'ers en hoewel het ( Ford dus ) totaal niet mn merk is wil ik er toch wel eens een keer gaan eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke dag en Ford's en Miromar staan nog op ons lijstje deze week!
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het strand toch mooi, zeker ook door die begroeiing. Mooie sunset foto's! Wij hebben de 4 dagen dat wij in Ft myers waren, geen regen gehad!

    BeantwoordenVerwijderen