maandag 1 augustus 2016

17) Zo 31-7: Leuke dag in Miami! Fietsen, Wynwood en Bayside

Vanmorgen ging de wekker. Waarom? Nou, we (eigenlijk ik) wilde de zon zien opkomen. De zon komt op in het oosten. En daar zitten we nu. Morgen rijden we naar het westen en kunnen we hem onder zien gaan! Om 6.45 zou hij opkomen had ik op internet uitgevonden. Dus om 6.15 de wekker gezet. Timo zou met mij meegaan zei hij gisteravond. De rest wist het nog niet. Vanmorgen werd iedereen wakker. Dus ja, toen gingen we met z'n vijven. 20 minuten later stonden we allemaal buiten.
De hoofdingang van het park was nog gesloten. Iets verderop konden we wel het park in. Via het park liepen wij naar het strand. Er was ook een ander gezin met een kind op dit idee gekomen. Verder kwamen we katten tegen in het park. En wat zwervers op het strand. Er hingen al wat wolken aan de horizon. Om 6.45 zag de zon het daglicht! Wauw. Prachtige plaatjes.

Spelen totdat de zon opkomt!

Een pelikaan op jacht naar z'n ontbijt

Toen hij genoeg "op" was zijn we weer teruggegaan naar de kamer. Het was al aardig warm! 28 graden gaf de Iphone aan. Op de kamer zijn we nog een beetje bijgekomen. Lekker even wifi-en nu er nog niemand van het hotel online is ;-).  Ontbijten deden we aan de pool. Om 10 uur reden we weg.
Doel: fietsen over Ocean Drive. Nu het nog niet zo heel heet is. We parkeren weer op de 16e straat. Nu bij de Public Parking. En gaan aan de wandel. We pakken eerst 2 fietsen en bij een volgend station nog 3 fietsen.
Er mogen maar maximaal 4 fietsen op 1 creditcard. Dus Pascal swiped zijn cc voor een 5e fiets. De fietsen huren we voor 1 uur. We fietsen lekker.
Er zijn aardig wat wolken. Er staat een lekker briesje. Na ruim 3 kwartier hebben we allen pijn aan de bips. Deze zadels zijn niet comfortabel. Maar wat hebben we genoten!
Dit is wat we al lang wilden doen. 2 jaar geleden vonden we Esmée nog te klein voor zo'n fiets. Na de fietstocht gaan we lekker wat lunchen bij het Newscafe.
Mijn lunch; hier had ik trek in!
We lopen verder over Ocean Drive.

We drijven weg. Zo heet is het weer. We verlangen naar airco. Dus hop in de auto.
Wynwood art district is de bestemming. Dit is een buurt in Miami met allemaal muurschilderingen. Wauw, wat gaaf dit.

Zie je Timo hangen?!

We doen het op de amerikaanse wijze. We lopen niet, maar rijden er met de auto langs. Stoppen. Maken foto's en rijden weer verder. Op naar het volgende doel.
Timo had gisteren zijn felbegeerde Nikes gekocht op Lincoln Road. Toen hij later een horloge zag, vond hij dat toch wel een te grote aanslag op zijn budget. Hij heeft er nog over nagedacht. Eigenlijk wil hij dat horloge toch wel kopen. Dus, daar gingen we weer. Timo koopt een Tommy H. horloge bij Ross.
Esmée en Daan willen graag terug naar het hotel. Lekker afkoelen bij het zwembad. Prima. Doen we dat. We genieten bij het zwembad van het zonnetje en de wifi.

Tegen zessen gaan we weer op pad. Bubba Gump is het restaurant waar we ook graag eens willen eten. Die zit hier in Miami. Bij Bayside Marketplace. Het toeristen gedeelte in downtown Miami. We komen daar iedere keer. Het is er altijd gezellig. Winkelen en barretjes. Live muziek. Vrolijke mensen. Kortom, een leuke plek om even in je op te nemen. We kiezen ervoor om binnen te eten.

Nemen allemaal iets dat we lekker vinden en smullen er weer van. Dan lopen we nog een rondje over Bayside. Het is er weer gezellig druk. We blijven even kijken bij de live muziekband. Die is net gestopt. Er wordt nog muziek gedraaid. Allemaal mensen dansen een kennelijk bijbehorend dansje. Erg aanstekelijk. Dan springen we weer in de auto terug naar het hotel. De uurtjes vliegen je hier door de vingers. We hebben weer een heerlijke dag gehad. Alles eruit gehaald wat er in zat.
Het zakencentrum van Miami is mooi verlicht
Morgenochtend vertrekken we richting naar Fort Myers Beach. Dit is onze laatste bestemming.

1. Zo leuk om te fietsen in Miami ,en Ooo lekker yochurt all the way bij news café.
    En wat gaaf die muurschilderingen.
    Kortom weer een geslaagde dag en morgen mof naar fort myers.

2. Fietsend door Miami, dat lijkt me echt heel apart om te doen en ze ziet natuurlijk heel veel. Mooie afsluiter van de dag bij Bubba Gump.

Tot morgen !!

3. Leuke dag hebben jullie gehad! Dat weet ik zeker, omdat wij gisteren exact hetzelfde gedaan hebben. We moeten elkaar haast tegengekomen zijn... We hebben 2 fietsen bij de 17de straat opgehaald en hetzelfde gegeten bij het newscafe...!

4. Wat een lekkere dag, die muurschilderingen zag ik ook al bij Christa haar blog, erg mooi en erg de moeite waard

5. Wat een geweldig idee fiets huren bij Citi bike. Ik heb meteen opgezocht hoe het werkt en ga het zeker proberen als wij in Miami zijn eind september.