woensdag 20 juli 2016

5) Di 19-7: Highline Park, Union Square en Macy's

De gordijnen gingen weer vroeg open op de 10e etage. Vandaag beginnen we aan onze laatste hele dag in New York. Gisteravond bijna alles weer in de koffers gedaan. Vanmorgen waren we daarom al snel klaar. Wat een fantastische kamer hadden we hier in het Sheraton in Weehawken/New Jersey. Zo'n fantastisch uitzicht over de skyline. Wat een prachtig schilderij. Ik blijf nog een tijdje zo zitten. Kopje thee erbij. Even genieten!

Om kwart voor 9 brengen we de koffers naar de lobby. Deze slaan ze voor ons op. Wij gaan weer op pad. Vandaag ging bus 158 weer lekker vlot. Voor wij het weten staan we weer op Port Authority.
Halen weer een ontbijtje. Highline Park staat op het programma. We springen in de metro en stappen uit bij de 23e straat. Een paar blokken verder zien we highline al boven de straat liggen. Het is een oude spoorrails dat nu omgetoverd is tot een wandelpad/park. We zoeken een bankje in de schaduw en genieten van ons ontbijt.

Dan wandelen we rustig over het pad. Overal staat een soort helmgras en staan er bloemen in bloei. Het is mooi onderhouden.

We lopen tot aan het einde bij Gansevoort. Dit is bij de metro halte van de 14e straat in de buurt. Hier gaan we richting Union Square.
Bij starbucks nemen we allemaal, behalve Daan een frappucino! Erg lekker!! We genieten er van op een bankje in de schaduw.
We lopen hier een rondje en gaan wat winkels in. Op straat staan allemaal verkoopkarren met eten. De jongens willen wel wat proberen. Ze kiezen een hotdog. Op straat staan ze te smikkelen. Grappig.

We hebben al zoveel gezien. We gaan te rade wat we echt nog willen zien. Esmée wil nog steeds naar de M&M winkel op times square. Dus hop daar gaan we weer. De 31 dollar voor de weekkaart van de metro is er op deze manier wel uit. Echt een goed besluit om zo'n kaart te kopen. Het gemak dat je niet steeds een kaartje hoeft te kopen. En je springt nu ook voor een halte snel even onder de grond. En het is goed voor de kuitspieren. Want al die trappen, pfff dat is wel wat!
Maar op dus richting Times Square. We stappen uit bij Herald Square op Broadway. Ter hoogte van de Manhattan Mall. Even een plasstop. We lopen Broadway Uptown. Komen langs Macy's. Willen de houten roltrap wel even zien. Wat een giga winkel. De Bijenkorf in Amsterdam is er niets bij! De eerste roltrappen zijn normale. Bij de 3e etage is daar de houten roltrap.
Dat geluid! Heel apart. We nemen hem tot de 9e etage. Allemaal van hout. Op de 9e etage is Home furniture. Banken, eettafels, bedden er staat van alles. Wij ploffen neer op een heerlijke lederen bank. Een echte relaxbank met van die knoppen dat het voetengedeelte omhoog komt. Oh oh dat is fout. We zitten en blijven even zitten. Wat is dit lekker zeg! Ik bekijk wat we nog kunnen en willen zien. Pascal sukkelt zelfs een beetje weg. Hahaha. Na deze heerlijk pitstop kunnen wij er weer tegen aan. Op Times Square komen we de dansers/ acrobaten weer tegen.
Deze straatartiesten kiezen Esmée uit om over haar heen te springen. Dan volgt er een heel toneelstuk. Ze gaan met de pet langs en dan springen ze over 4 man heen. Echt heel atletisch. Knap staaltje kracht.

We genieten. Lopen verder. Bekijken de disney store en komen toch echt eindelijk in de M&M store. Hier kijken wij onze ogen weer uit.

Wat een kleuren en wat een prijzen ;-) Daan koopt een paar M&M's. Nu heeft hij in Las Vegas, Orlando en nu ook in NY iets gekocht bij deze winkel. We lopen nog even naar de 50e straat. Staan voor Ellen Stardust restaurant. Dan besluiten we toch maar bij de Subway bij ons hotel een broodje te eten. Daar hebben de jongens zich op verheugd. Dus doen we dat. Daar gaan we weer. Voor de laatste keer de metro in.

De bus pakken en op richting het hotel. We eten een overheerlijk broodje.
Krijgen nog 3 koeken van de beste man. Wij zijn de enige klanten. Het is helemaal uitgestorven in deze zogenoemde foodcourt.
Bij het hotel aangekomen bestellen wij een Uber taxi via de Uber app. We krijgen een kortingscode van het hotel van 20 dollar. Dat is nog eens een mooi kado! Voor 16 dollar komen we bij het Howard Johnson hotel Newark Airport aan.
Het ligt op een soort industrieterrein naast het vliegveld. We komen uit zo'n luxe hotel en nu in de achteraf hotelletje. Dat valt even tegen. Maar niet getreurd. We hebben gratis Wifi op de kamer. Morgen brengt de (gratis) shuttle ons om half 5 naar de airport.

Florida here we come!!

1. Oo de laatste dag New York alweer.
    Maar die hebben jullie goed besteed.
    Jammer dat je niet bij Ellen stardust hebt geluncht is zo leuk daar..
    En nu op naar Florida een goede vlucht

2. Wat een heerlijke laatste dag in NY! The High Line is zo geweldig. Leuk idee om er te ontbijten! Morgen lekker naar Fl, lekker bijkomen van de drukke dagen. Wij doen het dit jaar precies anders om. Zitten nu in FL en gaan over 10 dagen naar NY. Goede reis naar Florida!

3. Was deze blog even uit het oog verloren, wat een geweldige dagen in NY! Knap dat jullie zoveel gedaan hebben ondanks de hitte. Ga snel verder lezen....