donderdag 21 juli 2016

6) Woe 20-7: Vertrek NY - Florida here we come

Ergens vanmorgen lang, lang geleden begon deze dag. Ik heb slecht geslapen. Ik was bang dat we ons zouden verslapen dus lag flink te woelen. Maar de wekker maakt ons allen om half 5 wakker. Omstebeurt gingen wij eruit. Om kwart over 5 stonden wij uit te checken en bracht de shuttle bus ons naar Newark.

We moesten nog online inchecken bij een paal. En wij waren niet de enige op dit vroege tijdstip. De koffers gewogen. Had het niet meer naar gewicht ingepakt (ben mijn weegschaaltje vergeten...) dus op het vliegveld de 2 grote koffers een beetje leeg gehaald zodat we weer het maximum gewicht van 23 kilo bereikten. In een stuk handbagage zaten vesten voor in het vliegtuig dus daar konden de 'overgewicht' kilo's mooi in. Koffers ingecheckt.
Op naar gate 136. Om 7.40 uur vlogen we. De vlucht ging goed en we kwamen zelfs 20 minuten eerder aan dan gepland. Rond 10.30 uur rolden de 3 koffers van de band.
Op naar Dollar om een auto op te halen. De rij was kort. Na ons niet meer ;-). Chris, de meneer bij de balie hielp ons vriendelijk. Hij wilde ons met een lach ook laten tekenen voor een aanvullende nota van ruim 200 dollar. Hoezo dat dan vroeg ik? Nou de tolpass heb je hiermee afgekocht. Nu kunnen wij dus over alle tolwegen rijden en krijgen wij achteraf geen nota's meer. Bij Alamo betaal je een lager bedrag dan de 50 dollar die wij nu per week moeten aftikken, maar dan betaal je de tolkosten afzonderlijk. Geen idee wat gunstiger is. Nu nemen we gewoon verplicht de tolwegen ;-). Dit kost ons dus 100 dollar voor die 2 weken.
Maar waar was die andere 100 dollar dan voor? Nou, Chris was zo vriendelijk geweest om een extra verzekering voor banden en bodem toe te voegen. Maar dat hadden wij dus al via Autoeurope bij geboekt. Hij haalde de extra verzekering weer van onze nota af. En lachte vriendelijk als een boer met kiespijn. Goed dat wij even opgelet hebben. Meestal vragen zo of je deze extra's wilt. Maar hier voegen ze het dus gewoon toe...
Chris regelde een Dodge Journey voor ons. Met 7 zitplaatsen. Prima auto. Dit betekende dus wel dat we niet zelf een auto uit de rij mochten kiezen. Volgende x maar weer 'gewoon' bij Alamo boeken?!!

Koffers in de auto en Pascal reed er zo mee weg. Ik durf echt niet te rijden hier. En Pascal  vindt het leuk, dus vooruit, mag hij het doen! We gebruiken trouwens een off line google maps navigatiemap om ons door Florida heen te begeleiden.

Inmiddels was het over 11-en. We hadden nog niet ontbeten. Perkins leek ons wel wat. Hier hebben we heerlijk een brunch gescoord. We zaten helemaal nokkie vol.
Volgende stop zou Tarpon Springs worden. We parkeerden de auto. Tjesus wat was het warm. Echt bijna niet te doen. Weinig schaduw. Dat is tussen de wolkenkrabbers toch echt wel anders! Puffend liepen we door het dorpje. Echt heel schattig.
Veel Griekse restaurantjes. En natuurlijk de sponzen. Een man zat zijn vangst van sponzen uit een net te halen en naar grote te verdelen. Je ruikt echt de zilte lucht.
We lopen langzaam. En gaan weer terug naar de auto. Via Honeymoon Island rijden we terug.
Wij besluiten niet het Statepark in te gaan. Het is laat. En het is veel te warm om te lopen. Het hotel met zwembad lonkt.

We slapen in het Clarion hotel. Om de hoek van Busch Gardens. Het hotel heb ik via Priceline 'name your own price' geboekt. We slapen hier voor 55 euro incl. tax. Echt een lachertje.
Het hotel heeft echt een leuk zwembad. Twee gedeeltes. Een "gewoon" bad en een kinderbad met een piratenboot en zo'n paddestoel waar water uitkomt. Leuk opgezet.
De kinderen liggen in het bad voor wij er erg in hebben. Ik re-shuffle de koffers weer een beetje. En gaan wij ook voor een verkoelende duik. Om 18.45 gaan Pas, Timo en ik het bad uit. De 'kleintjes' komen een kwartiertje later. Als zij net binnen zijn begint het te regenen. Een flinke hoosbui volgt.
Wij springen in de auto. Aan de overkant van de weg ligt een Chilli's restaurant. Hier eten wij lekker.
Esmée is wel voor het eten opgediend werd in slaap gesukkeld. Ja het was weer een akelig lange dag.
Iedereen ligt hier op een oor. Morgen weer een drukke dag voor de boeg. In de ochtend Busch Gardens en 's middags naar de villa op Sandy Ridge! We hebben er weer zin in!!

Foto's heb ik later geplaatst. Het uploaden ging zo langzaam en ik was te moe om te wachten...

1. Zo een goede reis gehad.
    En nu lekker genieten in Florida.
    Leuk morgen naar BG veel plezier

2. Wauw, wat een lange dag, maar heerlijk dat jullie nu in Florida zijn. Vlakbij eigenlijk. Het is hier inderdaad momenteel heel erg warm.. maar ook weinig neerslag. Nu lekker gaan genieten in Florida!

3. Na alle drukte van de grote stad weer even heerlijk bijkomen in de rust in Florida, Heel veel plezier!