maandag 25 juli 2016

10) Zo 24-7: Daytona Beach, Volusia Mall en Disney Springs

Gisteravond zei ik tegen de kinderen dat wij vanmorgen vroeg weg zouden gaan. 8 uur riep ik. Ik hoorde alleen gepruttel. Vanmorgen liep het natuurlijk anders. We haalden het tijdschema ;-) niet.
Twee redenen: 1) Het is vakantie. 2) Het is zondag.
Even poolen in de ochtend

Net over 10 uur vertrokken wij uit de villa. Ik moet zeggen: ik vind het knap! We rijden de I4 op.

Uiteraard is er weer een ongeluk gebeurd en kunnen we een gedeelte stapvoets rijden. Daarna kunnen we weer anderhalf uur met volle snelheid vooruit!

Bij Daytona aangekomen gaan we op zoek naar een plek voor de auto. Ik wil eerst even het strand bekijken voordat we er op rijden. We rijden in noordelijke richting over de 1. Tegenover de Ihop is een gratis parkeerplaats. Het is een stuk zandgrond. We parkeren de auto. Direct aan het strand. Lopen richting het strand. Het is vloed. Rechts zien we de pier liggen. Links staan er auto's op het strand. Het is eenrichtingsverkeer.
Blij!!

Vreemde kleur zand in de branding

We lopen er een stukje langs. De auto's staan in het mulle zand geparkeerd. Er is een smal stukje weg en dan liggen de mensen al in de branding. We lopen terug naar de auto. We weten nu waar we het strand op kunnen rijden. Wij rijden naar het huisje waar je moet betalen om het strand op te gaan.
Ik pak vast de verschuldigde 10 dollar. Als we willen betalen vertelt de vrouw dat het vloed is en dat het zand mul is en vooral dat het 'on own risk' is. Ik vind het te spannend. We rijden zonder te betalen het strand op en draaien weer om. Ik had het net al gezien. Het is zo poederdun zand. Echt geen zin om in deze hitte een auto uit te staan scheppen. We rijden weer terug naar de parkeerplaats. Daar staat in middels een auto zich helemaal in te graven.
Deze auto heeft zichzelf begraven in zand


Het poederzand schiet onder de wielen door. Een paar mannen schieten te hulp. Hij rijdt weg. En een paar meter later staat hij weer vast. Wij zetten de auto aan de zijkant waar het niet mul is en lopen weer naar het strand. De kinderen springen de zee in. Wat een golven. Heel veel en mega hoog.
Na een poosje gaan we weer op pad. Wat nu. Blue Spring State Park of toch terug naar de villa. Terug naar de villa. We rijden. Willen wat eten. Als we afslaan staan we bij Volusia Mall. Vlakbij de Daytona International Speedway. Hier zit vast wel een foodcourt. En inderdaad. Esmee en ik delen een pizzapunt en Pascal en Daan nemen beide orange chicken.
Een halve pizzapunt is voldoende ;-)
Timo wil niets. Nu we er toch zijn lopen we door de mall. Ik slaag voor een paar mooie witte nikes. Blij als een kind weer! Pascal kan niet vinden wat hij wil. En voor Esmée speuren we nog steeds naar een leuke rugzak en ze wil sketchers. Hiervoor slagen we niet. Na een poosje springen we weer in de auto. De eindbestemming villa wordt weer in google maps gezet. En we proberen het nog een keer.
Dan rijden we over de I4. We zien de borden van Disney Springs al.
Zullen we of zullen we niet. Ach, we rijden er toch langs. Inmiddels is het al tegen half 6. Dus prima.

Eten we hier wat. We lopen een rondje en eten bij P37 Paradiso. Ik heb een lekkere burrito. Pascal gaat voor een salade. Esmee eet een kindermenu met een hotdog en corndogs en de jongens nemen beide iets van een burger. Het is weer veel. (of komt dat omdat we nog niet zo lang geleden ook gegeten hebben?) We bekijken nog even de Legowinkel.
Deze pop is van Legosteentjes gemaakt en groter dan Esmée (zij is 1.50 cm)
De jongens vangen Pokemons en dan gaan we echt naar huis. Om 8 uur rennen ze naar binnen en springen in hun onderbroek het zwembad in. We spelen nog even lekker. De poollamp doet het! We hebben het nog even lekker. Dan douchen en naar bed. Morgen gaan we naar Busch Gardens. Dat wordt vast ook weer een lange dag. Dus een beetje rust nu is niet verkeerd!

6 opmerkingen:

  1. Dat mulle zand zouden wij ook niet vertrouwen. Heel slim om het niet te doen. Zo is het ook genieten. Veel plezier in Busch Gardens !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Daytona beach,maar goed dat jullie niet met de auto het strand zijn opgegaan.
    Jullie waren denk ik nog op tijd bij Disney Springs. Lees net in een ander blog dat het rond 7 uur zo druk was dat ze weer weg gegaan zijn.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super Daytona beach vinden wij ook altijd leuk.
    Eigenlijk houden wij niet zo van het strand ,maar hier lekker met de auto op het strand kofferbak open en hoppa!! Heerlijk.
    Jammer dat het jullie niet lukte vandaag.
    En Oo zo fijn om als je na zo'n dag thuiskomt en lekker de pool in kan springen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks dat jullie niet met de auto het strand op zijn geweest toch genoten van Daytona, daarna nog even eten en schoenen gescoord, Disney Springs en een duik wat wil een mens nog meer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb jullie blog even heerlijk op mijn gemak gelezen �� Wat hebben jullie er al een fijne tijd opzitten !! Nog heel veel plezier en ik lees lekker met jullie mee .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat het op Daytona Beach vloed was en ook nog eenrichtingsverkeer, het is namelijk zo leuk om daar het rondje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen